کد خبر: 6875
تاریخ انتشار: اردیبهشت 10, 1401گروه : یادداشت
برای حقیر این سوال پیش آمده چرا بعضی از مدعیان برنامه ریزی درسی نسبت به مقاله « جهاد تبیین» که می تواند در ساختار روحی ، فکری تربیتی ،عقلانیت و تعقل و تفکر مربیان و متربیان امر ضروری باشد و تبیین چیستی،چرایی، و چگونگی جهاد تبیین را که اساس کار برنامه ریزی را تشکیل می دهد آن را مغایر با اهداف گروه تلقی و به بنده تذکر دادند.
باستحضار می رساند، گرایش سیاسی برای نظام تعلیم و تربیت سم مهلک است و متاسفانه نظام برنامهریزی با وجود گرایش سیاسی و آن هم صبغه غربگرایی و انگاره های غربی که نمونه بارز آن در تدوین سند آموزشی ۲۰۳۰ بوده است، که متاسفانه همان کسانی که در تدوین سند تحول بنیادین نقش داشتند بعضی از همان افراد محترم در تدوین سند ۲۰۳۰که خلاف مبانی، اصول و ارزشهای مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی و دکترین تربیت اسلامی بوده نقش محوری داشته اند، که متاسفانه اعضای محترم شورای عالی آموزش و پرورش که می بایست نظارت می داشت سکوت اختیار کردند ، که یا نسبت به تدوین سند ۲۰۳۰اطلاع نداشتند ؛ که در این صورت خلاف وظیفه ذاتی آنان بوده و یا در جریان بودند که خلاف سند تحول بنیادین و یا برخلاف مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش عمل کردند.
از بعضی از دوستان احساساتی تازه وارد در این نوع از انجمن ها انتظار می رود اخلاق حرفه ای برنامه ریزی درسی را رعایت نمایند، البته نتیجه این انتخابات از قبل مهندسی شده و مشخص است که اعضای محترم همان انجمن سابق و شاگردان مرید آنان خواهند بود. البته حساب جناب آقای پروفسور محمدحسین یار محمدیان و خانم دکتر کشتی آرا جداست. اما در اظهار نظر و تذکر باید اهداف مترتب بر آن و مولفه های اثر گذار را مد نظر قرار دهند، یعنی همان جنگ ترکیبی که به صورت متعارف و غیر متعارف که شدیدترین آن جنگ ایدئولوژی می باشد دقت نمود که شامل مسائلی از قبیل اطلاعاتی ، امنیتی ، سایبری ، رسانه ای ، نظامی ، فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی ، علمی و… به اقتضای تحولات و تطورات جامعه و رقبا خواهد بود. و اهداف انجمن برنامه ریزی درسی هم باید با پیچیدگی های تاکتیکی دشمن، در جهت حفظ استقلال ، ارتقاء علمی و پژوهشی کشور باشد.
و آخر دعوانا ان الحمدلله رب العالمی
؛محمد بنائیان سفید _ دانش آموخته دکترای تخصصی برنامه ریزی درسی
دیدگاهتان را بنویسید