کد خبر: 9600
تاریخ انتشار: دی 21, 1401گروه : یادداشت
زن، زندگی، زهرا سلاماللهعلیها سیدرضا جزءمومنی شاکله خلقت و قصه آفرینش ِ اشرف مخلوقات به محوریت انسان بدون محدودیت در جنسیت رقم خورد و اساس ” ت بارک الله ” نیز در گرو نام زن و یا مرد محدود نشد تا کارگاه آفرینش، به نام انسان ِ تعالی یافته ، بالنده شود و کائنات، مامور به سجدهی تبعیت و عبادت انسانی شد که به گره معنویت با خدا و رعایت بایستهها، شایسته ک ُ رنش ملائک گردید. به نگاه خاص الهی، مرد ، نماینده عقل و تفکر متولد شد و زن که ریحانهی خلقت است بر اساس احساس، تعالی یافت تا قدرت نرم او در تحمل دوران بارداری و تربیت فرزند ، موثر باشد و این مطلب در دایره همان لازم و ملزوم به نوعی طراحی شده که بدون جمع عقل و احساس به نمایندگی مرد و زن ، نمی توان توقع پرورش انسان را حتی در خاطر مرور کرد چه به آن برسد که تکامل را تا رسیدن به قل ّ ههای انسان ِ کامل از او انتظار داشت . زن و مرد در رفتار فیزیولوژیکی خلقت نیز لازم و ملزوم یکدیگرند و هیچ تعالی و برتری، متوجه هر یک از دو جنسیت نیست و بقا وابسته به حضور توامان زن و مرد است . و اما در این رسالت ِ سبز ِ زندگی اگر قرار باشد سهم انسان به محوریت مرد و زن را مشخص کنیم ؛ بیگمان، سهم زن بعد از توجه به مساوات در کُنه خلقت، متوجه بانوان خواهد بود که به عنوان نماینده عشق و احساسِ مترتب به آیین عشق ، میتوان وصول به اصل را در مسیر قلوب عاشق به سوی خالق ، تصور کرد و اساس خلقت زن بر ناز استوار شد و مرد با تمام شوکت عقلانی بر محور نیاز ، مطرح گردید تا تفسیر حدیث ” لولاک ” در تبیین فلسفه خلقت ِ کائنات به نام نامی و سرآمد زهرای اطهر سلام الله علیها بنشیند و انسان کامل، حضرت نبی مکرم اسلام (ص) نیز به شوق و ذوق خدایی با تمام مکنت و شوکت الهی ، دست بوس زن برآمدهی کارگاه خلقت باشد و او را مادر خویش بخواند که اشاره به اصالت عالم وجود به محوریت زهرا سلاماللهعلیها دارد که اگر زهرا نبود ؛ محمد و علی علیهماالسلام و به تبع آن کائنات ، هرگز فرصت بودن را تجربه نمیکرد. زهرا سلاماللهعلیها نماینده متعالی کارگاه آفرینش به شکلی در قالب یک زن ، نمود نه تنها تاریخی بلکه روحانی و معنوی می یابد که قبل از او ، زن در باور عرب جاهلیت ، موجب وهن مردان تلقی می شد و این خلقت خدایی چنان در سفره آفرینش ، برکت و حرکت آفرید که جهان از ازل تا ابد، وامدار نگاه زن معرفی گردید و تا آنجا که در حدیث کسا ، حضرت ب اری تعالی ، اهالی کسا یمانی را به محوریت زهرا سلاماللهعلیها معرفی کرد در ح ا لی که سه امام و آخرین پیامبر خدا ، حضور داشتند که ” ه ُ م ا َ هل بیت الن ُّ بوه ه ُ م فاطمه و ا َ بوها و ب َ عل ُ ها و ب َ نو ُ ها … زهرا سلاماللهعلیها ، باور خلقت را به سرآمدی زن ، مع رفی کرد و آفرینش ، دل در گرو نام زهرا سلاماللهعلیها دارد که به اعتبار تمام برجستگی های زهرا در فلسفه خلقت، گاه ِ میلاد او به نام کریمانه ی ” روز مادر ” نام ستانده است تا تمام آفریده های پروردگار در ک ُ نه خلقت زن ، فکر کنند و قدردان مادر باشند. نوع برخورد کانون رسالت در کسوت خاتم الانبیا (ص) و نوع رفتار حضرت امیرالمومنین علیه السلام در مقابل حضرت صدیقه شهیده سلاماللهعلیها در دوران کوتاهی از زندگی 18 ساله ، م ُ بی ّ ن تمام ارزشهای زن می باشد که با غفلت از تبیین زن بنا به واقعیت مسلّم در نگاه همه جانبه ، نتوانسته ایم مابهازا عقلانی در برابر تهاجم قصههای فمینیستی مطرح نماییم تا اینکه برهنگی و تمایل به مخالفت با ذات متعالی انسان به عنوان شاخصه آزادی زن با ادبیات سخیف حق زن بر بدن! مطرح شده است . زن، زندگی و آزادی، تمام نکات متعالی از بازه زمانی حضور زن را تبیین میکند ولی در تفسیر و تعریف بایستههای متعالی از گوهر و د ُ ردانهی وجود ، به ن ِ کبت ِ غرب در استفاده ابزاری از زن به عنوان شاکلهی لذّت ِ صرف در ابعاد حیوانی ِ قصه آفرینش راه مییابد که همین جا میتوان اجحاف در حقوق زنان را با دنیایی از باورهای همجنسگرایانه و ازدواجهای به ظاهر متمدنانه با حیوانات در ادبیات آزادی زنان در دنیای غرب ملاحظه کرد و در پی تمام این نکبت جهانی باید سهم حریصانهای برای پولپرستان مفلوک چون مصی علینژاد در نظر گرفت که با دنیایی از شکستهای عشقی و حسرت به دل ماندهی مادر شدن در حکم بوق و کرنای اجانب سخن از آزادی زن را جاری کند تا با مرزبندی بین مرد و زن ، اساس خانواده ایرانی را متلاشی نماید و غیرت دینی و اصالت انسانی مرد و زن را نشانه بگیرد و در انتهای این قصهی شوم به خیال واهی خود با نظامی برجسته و خدایی، نظام مقدس جمهوری اسلامی مبارزه کند که حتی مثل ” ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ” نیز برای او زیاده محسوب میشود که به پَستی در پی پُستی در دستگاه استکبار رسانهای است تا آبی به بطلان بنوشد و نانی به خطا ببرد و کسوتی به عریانی بپوشد! زن ، صاحب حقوق متعالی و برآمده ای در قانون شریعت است و حجاب به عنوان ضروری دین برای دفاع از تمام ناز و احساس برجسته اوست که بی هیچ حرف و حدیثی باید گوهر را به گرد صدف از نگاه تیره و خیره ی هرزه نگاران حفظ کرد. و در خاتمه ی کلام ، کاش ! زندگی زن در دنیای امروز حتی بدون نگاه به تفاوت شکلی ادیان به محوریت زندگی حضرت زهرای اطهر سلاماللهعلیها و در محدودهی آزادی منتهی به تکامل انسان، فارغ از نوع جنسیت مطرح شود و زن بداند که خلقت به محوریت زنی چون فاطمه سلاماللهعلیها است و باید به خود ببالد که ک ُ نه خلقت ، نشان از زن دارد و اساس نمود ِ انسانی در باور زن ، همان موهبت مادر شدن است که بقا و تربیت کائنات به احساس او ، تعالی مییابد. روز مادر به نام مادر کائنات حضرت صدیقه طاهره سلاماللهعلیها بر عموم زنان سرزمینم مبارک
دیدگاهتان را بنویسید